Sürücüler ve motosikletçiler arasındaki sonsuz yanlış anlamalar devam ediyor. Motosikletçiler en küçük caddelerde dik bir açıyla sürmeyi severler burada tek yönlü bir cadde, dolayısıyla şimdiye kadar sol tarafta. Bu, profillerini bir araba kadar geniş yapar. Motosiklet bir grup deneyimidir. Bir motosiklet size doğru geldiğinde, daha sık takip edin. Yolda daha iyi bir arada yaşamayı sağlamak için motosikletçilerin bazı davranışlarını açıklamaya çalıştık.
Motosiklet sezonuna keyifli bir başlangıç yapabilmek için motosiklet sürmek hakkında yanlış bilinenler sıcaklık ve yol koşullarının elverdiği ölçüde uzun bir süre beklemek zorunda kaldılar. Ancak, sürücüler ve motosikletçiler arasında her zaman yanlış anlaşılmalar ve sorular vardır, bunlardan bazılarını burada açıklığa kavuşturmak ve cevaplamak istiyorum.
Motosikletler Genelde Tehlikelidir
Yanlış anlama: Motosikletliler genellikle tehlikeli ve belirsiz yerlerde sollarlar.
Cevap: Bir motosiklet, bir arabanın sadece küçük bir kısmı ağırlığındadır ve ayrıca çok daha az hava direncine sahiptir. Bu nedenle, bir arabadan çok daha hızlı hızlanabilir. Ek olarak, motosiklet sürücüsü biraz daha yüksek bir oturma pozisyonuna sahiptir ve böylece karşıdan gelen trafiği daha iyi görebilir. Bu nedenle motosikletler, sollamanın otomobiller için tehlikeli olacağı yerlerde güvenle sollayabilirler.
Yanlış anlama: Motosikletçiler şehirlerde ve dar sokaklarda bu kadar darken neden yolun ortasından bu kadar uzağa gidiyorlar?
Cevap: Bir bisikletçi yavaş sürmek zorunda kalırsa, aracı dengesiz hale gelir. Bunun, sürüş sırasında iki tekerlekli bir arabayı dik tutan fiziksel güçlerle ilgisi var. Yavaş hız nedeniyle bunlar eksikse, bisikletçinin şeritte kalması zorlaşır. Araçlar yolun sağ tarafına da park edilmişse, sürücünün arabanın kapısını dikkatsizce açması tehlikesi de vardır. Motosikletçi kendi güvenliği için sağda net bir mesafe bırakacaktır.
Yanlış anlama: Motosikletler bir arabadan çok daha dardır, bu nedenle yolda daha az yer kaplarlar!
Cevap: Bir motosikleti park etti, bu doğru olabilir. Virajlı yollarda bunun tersi geçerlidir. Merkezkaç kuvvetlerini dengelemek için motosikletçi virajı bükmek zorundadır. Bu, dıştaki lastiklerden virajın içindeki sürücünün kafasına kadar, aracı neredeyse bir araba kadar geniş yapar. Bu genellikle bir sorun değildir ve motosiklet pilotları yüksek yatış açılarında sürmeyi severler. Yalnızca karşıdan gelen bir yol kullanıcısı virajları kestiğinde sorunlu hale gelir. O zaman çarpışma kaçınılmazdır.
Motosikletçiler Yolu Kapatır
Yanlış Anlama: Neden bazı motosikletliler otoyolun ortasında trafik sıkışıklığından geçerler?
Cevap: Motosikletçi, diğer tüm yol kullanıcılarından daha fazla doğanın unsurlarına maruz kalır. Güvenlik kıyafetlerinde yağmuru, soğuğu ve sıcağı telafi etmesi gerekiyor. Dururken asfaltın ve motorun yaydığı sıcaklıklar da devreye giriyor. Ek olarak, eski motosikletlerde yalnızca, dur kalk trafiğinde aşırı derecede ısınan ve soğutulmayan hava akımı soğutmalı motorlar bulunur. Lütfen dikkate alın bisikletçilerin kliması veya gölgesi yok.
Yanlış anlama: Motosikletçiler neden sık sık yan yana binerler?
Cevap: Motosiklet bir grup deneyimidir. Motosikletçiler sürüş sırasında birbirleriyle konuşamasalar bile grup sürüşlerini severler. Motosiklet kuyruğunu olabildiğince kısa tutmak için iki tekerlekli pilotlar arka arkaya gidiyor. Bu, her birine acil bir durumda fren yapmak için daha uzun bir yer sağlar, ancak kuyruk nispeten kısa kalır.
Yanlış anlama: Motosikletliler neden bazen kavşakların önünde, bazen dalgalı bir çizgide araç kullanırlar?
Cevap: Bunun iki nedeni olabilir. Bir yandan, motosikletçiler lastiklerinin yol tutuşuna diğer yol kullanıcılarından daha fazla bağımlıdır. Ancak soğuk lastikler, kaygan yollarda hayati önem taşıyabilecek tutuşa sahip değildir. Yeni başlamış ve lastiklerini ısıtıyor olabilir.
Bir bisikletçi bir kavşağa yaklaşırsa, diğer yol kullanıcıları onu yalnızca önden, yani önden görebilir. İnce silüeti pek değişmiyor, bu yüzden hareketi ve hızı doğru tahmin edilmiyor, fark edilmiyor. Sarkaç hareketleri yaparsa kendine dikkat çeker ve görülür! Birçok sürücü anlamadan tepki verir, ancak bu önlem güvenlik içindir.
Yanlış anlama: Motosikletçiler neden hep araba park yerlerine park eder, kaldırım kenarına veya benzeri yerlere park edebilirler?
Cevap: Motosikletliler yasal olarak bunu yapmakla yükümlüdür ve yayaları engellemeden kaldırımlara park etmeye bazı yerlerde izin verilir, ancak her yerde değil. Bu nedenle motosiklet sürücüleri, işaretlenmiş park alanlarına park etmelidir, ancak mümkünse bir park alanında birkaç iki tekerlekli araçla.